Veelgestelde vragen

Hieronder treft u een lijst met veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op via nazorg@foreco.nl.

Ik heb een vraag over een berging

De deur valt niet goed in het slot en/of klappert. Hoe kan dit verholpen worden?

Controleer de sluitkolom. Wanneer u na controle van de sluitkolom nog hinder ondervind willen wij u vragen contact op te nemen met de aannemer. De oorzaak is waarschijnlijk het cilinderslot. Download hier de PDF met de handleiding voor de sluitkolom.

De deur klemt en/of is krom getrokken. Valt dit binnen de garantie?

Door de verschillende weersinvloeden krimpt en zwelt de deur en/of het kozijn. Als de deur klemt adviseren wij u om de deur de 4 seizoenen te laten “acclimatiseren”. Wanneer blijkt dat de deur na 1 jaar blijft klemmen adviseren wij u om dit te melden bij uw aannemer.

Wanneer u ziet dat uw deur is krom getrokken, adviseren wij u om de deur de 4 seizoenen te laten “acclimatiseren”. Indien de deur krom blijft: download hier de PDF met de handleiding voor het meten van de kromming van de deur. Wij adviseren u contact opnemen met de aannemer.

Er bevinden zich naden tussen de deur en het kozijn. Is dit de bedoeling?

De naden zijn verplicht en ook noodzakelijk. Hout heeft van nature krimp- en zwel gedrag, deze naden vangen dit op. Klik hier voor de onderhoudsvoorschriften.

Binnen welke termijn moet ik mijn deur verven/aflakken?

De voorgelakte deuren (concept II) dienen aantoonbaar binnen 6-18 maanden na het afhangen te zijn afgelakt met een minimale droge laagdikte van 30um. Klik hier voor de voorschriften.

De berging is aan de binnenzijde vochtig, mag dat?

Ja dat mag, een berging dient 4 uur zonder drukverschil (windbelasting) regen werend te zijn. Daarbij kan vocht intreding met daarbij behorende vochtplekken en/of strepen aan de binnenzijde zichtbaar zijn.

Er loopt water tussen de naden van de deur en het kozijn, mag dat?

Ja, dat mag, de naden zijn verplicht en bovendien noodzakelijk. Hout heeft van nature krimp- en zwel gedrag, deze naden vangen dit op. Klik hier voor de onderhoudsvoorschriften.

Er blijft water op het dak van de berging staan, is dat erg?

Dat er water op het dakvlak blijft staan is, gezien de afmeting van het dakvlak van de berging, geen probleem. Het brengt de constructie van de berging niet in gevaar. Water op het dak is zelfs wenselijk, het kan namelijk de technische levensduur van de dakbedekking verlengen en hemelwater vasthouden en/of vertraagd afvoeren wordt hiermee bevorderd. Aangezien alle daken onder afschot liggen loopt het water uiteindelijk naar de afvoer en/of verdampt binnen enkele dagen. Controleer voor de zekerheid wel even of er geen vuilophoping bij de afvoer aanwezig is.                                                                                                                                                                             

De berging verzakt, wat moet ik doen?

De berging en mogelijk ook de fundering is/zijn door Foreco geplaatst. De ondergrond is echter de basis voor de stabiliteit van de berging, dit is door de aannemer aangebracht. Wij vragen u dan ook om hierover contact op te nemen met uw aannemer.

De poort valt niet in het slot, wat moet ik doen?

Controleer het loopslot en de sluitplaat. Wanneer u na controle van het loopslot en de sluitplaat nog hinder ondervindt willen wij u vragen contact op te nemen met de aannemer. De oorzaak is waarschijnlijk verzakking van de poort waar voor wij geen garantie voor kunnen verlenen.

Het hout is gescheurd en/of vervormd. Mag dit?

Hout is een natuurlijk product dat door de verschillende weersinvloeden krimpt en zwelt. Dit kan zorgen voor spanningen in het hout, wat kan én mag resulteren in vervorming en/of scheurvorming.

Er komt hars uit het hout, kan dit kwaad?

Hout is een natuurlijk product waarin harszakken aanwezig zijn. Dit kan geen kwaad.

Binnen welke termijn dient er onderhoud te worden gepleegd aan het rabat/hout van de berging?

Het tijdig plegen van onderhoud heeft een belangrijke invloed op de levensduur en onderhoudskosten. De mate van veroudering c.q. verwering verschilt per situatie en is afhankelijk van veel factoren; blootstelling aan regen-/ windrichting, houtsoort, kleurstelling, ventilatie, profilering enzovoorts. Daarom zal de frequentie van onderhoud per situatie verschillen. Vanaf het tweede jaar dient er jaarlijks controle plaats te vinden aan uw berging op tekenen van beschadiging en schraalheid. Bijwerken van beschadigingen en eventuele schrale delen is hierbij wenselijk. Elke 4 jaar dient gecontroleerd te worden op de eerste tekenen van vergrijzing. Wanneer vergrijzing zichtbaar is; hout schoonmaken, licht opschuren met scotch-brite en 1 of 2 keer overschilderen met Woodstain VV. Verkrijgbaar bij: www.thewoodschop.nl. Bewaar de juiste kleurcode van de verf zorgvuldig. Heeft u de kleurcode niet? Vraag deze dan op bij uw aannemer, deze geeft het door aan the Woodshop.

Ik heb een klacht

Ik heb een lekkage aan mijn dak

De klacht kunt u melden bij uw aannemer. Vergeet niet de volgende zaken te vermelden:

  • Projectnaam;
  • Projectnummer;
  • Bouwnummer;
  • NAW gegevens;
  • E-mail adres;
  • Telefoonnummer;
  • Duidelijke omschrijving van de klacht;
  • Minimaal drie foto's:
    • één van 0,5 meter afstand;
    • één van 1 meter afstand;
    • één van de gehele berging inclusief deur en tuinbestrating.

Bij een daklekkage maakt Foreco geen afspraak, onze vaste dak reparateur neemt contact met u op om de klacht te inspecteren en mogelijk te herstellen. De onderaannemer betreed het dak met eigen middelen. Via SMS houden we u op de hoogte van uw klacht. Deze ontvangt u bij ontvangst van de klacht, wanneer de datum bekend is van het bezoek van de dak reparateur en wanneer de service is uitgevoerd. In deze SMS staan alle gegevens van de reparateur.

Indien u een afspraak wenst dan kunt u dit aangeven bij het registreren van de klacht of na het ontvangen van de eerste SMS van de dak reparateur.

Ik heb een klacht over de houtdelen

De klacht kunt u melden bij uw aannemer. Vergeet niet de volgende zaken te vermelden:

  • Projectnaam;
  • Projectnummer;
  • Bouwnummer;
  • NAW gegevens;
  • E-mail adres;
  • Telefoonnummer;
  • Duidelijke omschrijving van de klacht;
  • Minimaal drie foto's:
    • één van 0,5 meter afstand;
    • één van 1 meter afstand;
    • één van de gehele berging inclusief deur en tuinbestrating.

Wanneer u géén ordernummer van Foreco heeft, dan kunt u het kleurnummer van de houtdelen doorgeven.

Ik heb een klacht over de deur

De klacht kunt u melden bij uw aannemer. Vergeet niet de volgende zaken te vermelden:

  • Projectnaam;
  • Projectnummer;
  • Bouwnummer;
  • NAW gegevens;
  • E-mail adres;
  • Telefoonnummer;
  • Duidelijke omschrijving van de klacht;
  • Minimaal drie foto's:
    • één van 0,5 meter afstand;
    • één van 1 meter afstand;
    • één van de gehele berging inclusief deur en tuinbestrating.

Wanneer u géén ordernummer van Foreco heeft, dan kunt u het kleurnummer van het schilderwerk van de deur doorgeven.

Ik heb een klacht over een poort, schutting of pergola

Foreco geeft geen garantie op poorten, schuttingen en pergola's. De klacht kunt u melden bij uw aannemer. Vergeet niet de volgende zaken te vermelden:

  • Projectnaam;
  • Projectnummer;
  • Bouwnummer;
  • NAW gegevens;
  • E-mail adres;
  • Telefoonnummer;
  • Duidelijke omschrijving van de klacht;
  • Minimaal drie foto's:
    • één van 0,5 meter afstand;
    • één van 1 meter afstand;
    • één van de gehele berging inclusief deur en tuinbestrating.
Ik heb een algemene klacht

De klacht kunt u melden bij uw aannemer. Vergeet niet de volgende zaken te vermelden:

  • Projectnaam;
  • Projectnummer;
  • Bouwnummer;
  • NAW gegevens;
  • E-mail adres;
  • Telefoonnummer;
  • Duidelijke omschrijving van de klacht;
  • Minimaal drie foto's:
    • één van 0,5 meter afstand;
    • één van 1 meter afstand;
    • één van de gehele berging inclusief deur en tuinbestrating.