Veelgestelde vragen

Hieronder treft u een lijst met veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op via nazorg@foreco.nl.

Ik heb een vraag over een berging

De deur valt niet goed in het slot en/of klappert. Hoe kan dit verholpen worden?

Controleer de sluitkolom. Wanneer u na controle van de sluitkolom nog hinder ondervind willen wij u vragen contact op te nemen met de aannemer. De oorzaak is waarschijnlijk het cilinderslot. Download hier de PDF met de handleiding voor de sluitkolom.

De deur klemt en/of is krom getrokken. Valt dit binnen de garantie?

Klik hier voor de onderhoudsvoorschriften.

Er bevinden zich naden tussen de deur en het kozijn. Is dit de bedoeling?

De naden zijn verplicht en ook noodzakelijk. Hout heeft van nature krimp- en zwel gedrag, deze naden vangen dit op. Klik hier voor de onderhoudsvoorschriften.

Binnen welke termijn moet ik mijn deur verven/aflakken?

De voorgelakte deuren (concept II) deuren met een mat uiterlijk dienen aantoonbaar binnen 6-18 maanden na het afhangen te zijn afgelakt met een minimale droge laagdikte van 30um. Klik hier voor de voorschriften.

De berging is aan de binnenzijde vochtig, mag dat?

Ja dat mag, een berging dient 4 uur zonder drukverschil (windbelasting) regen werend te zijn. Daarbij kan vocht intreding met daarbij behorende vochtplekken en/of strepen aan de binnenzijde zichtbaar zijn.

Er loopt water tussen de naden van de deur en het kozijn, mag dat?

Ja, dat mag, de naden zijn verplicht en bovendien noodzakelijk. Hout heeft van nature krimp- en zwel gedrag, deze naden vangen dit op. Klik hier voor de onderhoudsvoorschriften.

Er blijft water op het dak van de berging staan, is dat erg?

Dit is geen probleem. Controleer voor de zekerheid wel even of er geen vuilophoping bij de afvoer aanwezig is.

De berging verzakt, wat moet ik doen?

De berging en mogelijk ook de fundering is door Foreco geplaatst  De ondergrond is echter de basis voor de stabiliteit van de berging, dit is door de aannemer aangebracht. Wij vragen u dan ook om hierover contact op te nemen met uw aannemer.

De poort valt niet in het slot, wat moet ik doen?

Waarschijnlijk is de poort en/of het frame waaraan de poort hang verzakt. Wij vragen u daarom contact op te nemen met uw aannemer.

Het hout is gescheurd en/of vervormd. Mag dit?

Hout is een natuurlijk product dat door de verschillende weersomstandigheden krimpt en zwelt. Dit kan zorgen voor spanningen in het hout, wat kan én mag resulteren in vervorming of scheurvorming.

Er komt hars uit het hout, kan dit kwaad?

Hout is een natuurlijk product waarin harszakken aanwezig zijn. Dit kan geen kwaad.

Ik heb een klacht

Ik heb een lekkage aan mijn dak

De klacht kunt u melden bij uw aannemer. Vergeet niet de volgende zaken te vermelden:

  • Ordernummer van Foreco met het bouwnummer;
  • NAW gegevens;
  • E-mail adres;
  • Telefoonnummer;
  • Duidelijke omschrijving van de klacht;
  • Minimaal twee foto's:
    • één van 1 meter afstand;
    • één van 2 meter afstand.

Bij een daklekkage maakt Foreco geen afspraak, onze vaste dak reparateur neemt contact met u op om de klacht te inspecteren en mogelijk te herstellen. De onderaannemer betreed het dak met eigen middelen. Via SMS houden we u op de hoogte van uw klacht. Deze ontvangt u bij ontvangst van de klacht, wanneer de datum bekend is van het bezoek van de dak reparateur en wanneer de service is uitgevoerd. In deze SMS staan alle gegevens van de reparateur.

Indien u een afspraak wenst dan kunt u dit aangeven bij het registreren van de klacht of na het ontvangen van de eerste SMS van de dak reparateur.

Ik heb een klacht over de houtdelen

De klacht kunt u melden bij uw aannemer. Vergeet niet de volgende zaken te vermelden:

  • Ordernummer van Foreco met het bouwnummer;
  • NAW gegevens;
  • E-mail adres;
  • Telefoonnummer;
  • Duidelijke omschrijving van de klacht;
  • Minimaal twee foto's:
    • één van 1 meter afstand;
    • één van 2 meter afstand.

Wanneer u géén ordernummer van Foreco heeft, dan kunt u het kleurnummer van de houtdelen doorgeven.

Ik heb een klacht over de deur

De klacht kunt u melden bij uw aannemer. Vergeet niet de volgende zaken te vermelden:

  • Ordernummer van Foreco met het bouwnummer;
  • NAW gegevens;
  • E-mail adres;
  • Telefoonnummer;
  • Duidelijke omschrijving van de klacht;
  • Minimaal twee foto's:
    • één van 1 meter afstand;
    • één van 2 meter afstand.

Wanneer u géén ordernummer van Foreco heeft, dan kunt u het kleurnummer van het schilderwerk van de deur doorgeven.

Ik heb een klacht over een poort, schutting of pergola

Foreco geeft geen garantie op poorten, schuttingen en pergola's. De klacht kunt u melden bij uw aannemer. Vergeet niet de volgende zaken te vermelden:

  • Ordernummer van Foreco met het bouwnummer;
  • NAW gegevens;
  • E-mail adres;
  • Telefoonnummer;
  • Duidelijke omschrijving van de klacht;
  • Minimaal twee foto's:
    • één van 1 meter afstand;
    • één van 2 meter afstand.
Ik heb een algemene klacht

De klacht kunt u melden bij uw aannemer. Vergeet niet de volgende zaken te vermelden:

  • Ordernummer van Foreco met het bouwnummer;
  • NAW gegevens;
  • E-mail adres;
  • Telefoonnummer;
  • Duidelijke omschrijving van de klacht;
  • Minimaal twee foto's:
    • één van 1 meter afstand;
    • één van 2 meter afstand.