Hieronder treft u een lijst met veel gestelde vragen, ook wel FAQ genoemd. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op via nazorg@foreco.nl.
Controleer de sluitkolom. Wanneer u na controle van de sluitkolom nog hinder ondervind willen wij u vragen contact op te nemen met de aannemer. De oorzaak is waarschijnlijk het cilinderslot. Download hier de PDF met de handleiding voor de sluitkolom.
Door de verschillende weersinvloeden krimpt en zwelt de deur en/of het kozijn. Als de deur klemt adviseren wij u om de deur de 4 seizoenen te laten “acclimatiseren”. Wanneer blijkt dat de deur na 1 jaar blijft klemmen adviseren wij u om dit te melden bij uw aannemer.
Wanneer u ziet dat uw deur is krom getrokken, adviseren wij u om de deur de 4 seizoenen te laten “acclimatiseren”. Indien de deur krom blijft: download hier de PDF met de handleiding voor het meten van de kromming van de deur. Wij adviseren u contact opnemen met de aannemer.
De naden zijn verplicht en ook noodzakelijk. Hout heeft van nature krimp- en zwel gedrag, deze naden vangen dit op. Klik hier voor de onderhoudsvoorschriften.
De voorgelakte deuren (concept II) dienen aantoonbaar binnen 6-18 maanden na het afhangen te zijn afgelakt met een minimale droge laagdikte van 30um. Klik hier voor de voorschriften.
Ja dat mag, een berging dient 4 uur zonder drukverschil (windbelasting) regen werend te zijn. Daarbij kan vocht intreding met daarbij behorende vochtplekken en/of strepen aan de binnenzijde zichtbaar zijn.
Ja, dat mag, de naden zijn verplicht en bovendien noodzakelijk. Hout heeft van nature krimp- en zwel gedrag, deze naden vangen dit op. Klik hier voor de onderhoudsvoorschriften.
Dat er water op het dakvlak blijft staan is, gezien de afmeting van het dakvlak van de berging, geen probleem. Het brengt de constructie van de berging niet in gevaar. Water op het dak is zelfs wenselijk, het kan namelijk de technische levensduur van de dakbedekking verlengen en hemelwater vasthouden en/of vertraagd afvoeren wordt hiermee bevorderd. Aangezien alle daken onder afschot liggen loopt het water uiteindelijk naar de afvoer en/of verdampt binnen enkele dagen. Controleer voor de zekerheid wel even of er geen vuilophoping bij de afvoer aanwezig is.
De berging en mogelijk ook de fundering is/zijn door Foreco geplaatst. De ondergrond is echter de basis voor de stabiliteit van de berging, dit is door de aannemer aangebracht. Wij vragen u dan ook om hierover contact op te nemen met uw aannemer.
Controleer het loopslot en de sluitplaat. Wanneer u na controle van het loopslot en de sluitplaat nog hinder ondervindt willen wij u vragen contact op te nemen met de aannemer. De oorzaak is waarschijnlijk verzakking van de poort waar voor wij geen garantie voor kunnen verlenen.
Hout is een natuurlijk product dat door de verschillende weersinvloeden krimpt en zwelt. Dit kan zorgen voor spanningen in het hout, wat kan én mag resulteren in vervorming en/of scheurvorming.
Hout is een natuurlijk product waarin harszakken aanwezig zijn. Dit kan geen kwaad.
Het tijdig plegen van onderhoud heeft een belangrijke invloed op de levensduur en onderhoudskosten. De mate van veroudering c.q. verwering verschilt per situatie en is afhankelijk van veel factoren; blootstelling aan regen-/ windrichting, houtsoort, kleurstelling, ventilatie, profilering enzovoorts. Daarom zal de frequentie van onderhoud per situatie verschillen. Vanaf het tweede jaar dient er jaarlijks controle plaats te vinden aan uw berging op tekenen van beschadiging en schraalheid. Bijwerken van beschadigingen en eventuele schrale delen is hierbij wenselijk. Elke 4 jaar dient gecontroleerd te worden op de eerste tekenen van vergrijzing. Wanneer vergrijzing zichtbaar is; hout schoonmaken, licht opschuren met scotch-brite en 1 of 2 keer overschilderen met Woodstain VV. Verkrijgbaar bij: www.thewoodshop.nl. Bewaar de juiste kleurcode van de verf zorgvuldig. Heeft u de kleurcode niet? Vraag deze dan op bij uw aannemer, deze geeft het door aan the Woodshop.
De klacht kunt u melden bij uw aannemer. Vergeet niet de volgende zaken te vermelden:
Bij een daklekkage maakt Foreco geen afspraak, onze vaste dak reparateur neemt contact met u op om de klacht te inspecteren en mogelijk te herstellen. De onderaannemer betreed het dak met eigen middelen. Via SMS houden we u op de hoogte van uw klacht. Deze ontvangt u bij ontvangst van de klacht, wanneer de datum bekend is van het bezoek van de dak reparateur en wanneer de service is uitgevoerd. In deze SMS staan alle gegevens van de reparateur.
Indien u een afspraak wenst dan kunt u dit aangeven bij het registreren van de klacht of na het ontvangen van de eerste SMS van de dak reparateur.
De klacht kunt u melden bij uw aannemer. Vergeet niet de volgende zaken te vermelden:
Wanneer u géén ordernummer van Foreco heeft, dan kunt u het kleurnummer van de houtdelen doorgeven.
De klacht kunt u melden bij uw aannemer. Vergeet niet de volgende zaken te vermelden:
Wanneer u géén ordernummer van Foreco heeft, dan kunt u het kleurnummer van het schilderwerk van de deur doorgeven.
Foreco geeft geen garantie op poorten, schuttingen en pergola's. De klacht kunt u melden bij uw aannemer. Vergeet niet de volgende zaken te vermelden:
De klacht kunt u melden bij uw aannemer. Vergeet niet de volgende zaken te vermelden: